19 June 2009

Jerawat di dahi

lepas tulis entry encik crush semalam, mau bersiap-siap blow rambut. masa pakai toner tak nampak pun jerawat batu dekat dahi ni. lepas sarung contact lens & pakai moisturiser barulah perasan jerawat batu dekat dahi. aduh tensi! apa taknya tumbuh sebelah kiri, memang belahan rambut depan saya belah kiri. so, bila nak selak-selak rambut depan tunjuk ayu pun payah.

lupakan tentang rambut & jerawat. apa yang saya nak share, adakah perempuan atau lelaki yang concious tentang kecantikkan dan kerapian penampilan?

bagi pendapat saya, lelaki zaman sekarang tidak seperti dahulu lagi. well, for metrosexual guy they prefer to looks good in front of a public. saya salute dengan lelaki yang menjadi rapi penampilan mereka dan nampak kemas. saya rasa sangat tidak suka dengan lelaki yang keluar dengan baju yang bau kepam sebab malam tadi basuh jemur dalam bilik kasi kering. mungkin ada sesetengah dari mereka pakai selipar jepun dan jeans koyak-koyak tapi nampak smart dan wangi. lelaki sekarang dah pandai pergi facial, pedicure & manicure.

untuk jadi kemas tak semestinya kena pergi spa and such. praktikkan sendiri dekat rumah pun dah cukup. luangkan masa during weekends untuk pamphered diri anda. pakai scrub, mask dan minyak cenceman untuk rambut. it doesn't cost u a lot pun, so janganlah ingat nak menjaga kecantikkan ni guna duit yang banyak. guna produk tradisional macam bedak sejuk, mask telur dan scrub bunga rambai (ada jual dekat mydin, satu packet Rm3.80) pun dah cukup! senang kan :)

No comments:

Post a Comment