22 July 2009

Lover's Rhapsody

saya pernah berbicara tentang cinta dengan seseorang, dan dia mempunyai perception yang sama seperti saya.

cinta itu INDAH.

saya begitu menghargai cinta sampaikan takut kehilangan cinta. mungkin sebab saya susah untuk jatuh cinta. sekali dah jatuh, kadang-kadang boleh jadi hamba pada cinta. kerna itu saya begitu berhati-hati dengan cinta yang saya pilih.

cinta itu ABSTRAK. cinta kepada haiwan pun dikatakan perasaan cinta. sama seperti Pablo Picasso, walaupun dikatakan gila, namun hasil kerja nya menampakkan dia cintakan seni sehingga lukisan dia di puja sampai sekarang. bukan senang nak jadi artist ternama ni.

cinta boleh membuatkan kita OBSES. bila dah jadi hamba, secara automatiknya kita akan menjadi obses dengan orang yang kita sayang. saya tak menafikan ini, kerna saya juga akan obsses dengan orang yang saya sayang. setiap detik apa yang dia lakukan mesti saya nak tahu, sebab saya akan jadi risau dan terfikir adakan dia dalam keadaan yang selamat.

manusia memang dijadikan untuk saling sayang menyayangi.

tapi saya kurang faham dengan manusia yang boleh tukar ganti pasangan dengan begitu senang dan mudah? saya teringin nak jadi macam tu. tapi lagi saya cuba, lagi menyampah pulak. saya tak terasa di cintai pun. mungkin kerna nilai cinta tu sangat tinggi bagi saya, jadi saya takda intention untuk mencari sesuatu yang tak pasti.

kenapa kita bercinta?
sebab kita nak ada orang jaga kita, sayang kita, ambil berat pasal kita and at the same time kita boleh rasa sangat bahagia. kalau saya bercinta, semua kerja saya berjalan dengan lancar. saya tak ada masalah nak memikir banyak. sebab saya tau di hujung pangkal lubuk hati kekasih saya, dia mengingati saya sepanjang waktu.

tapi kenapa ada sesetengah manusia suka mengkhianati cinta? saya benci betul orang macam tu. rasa macam nak bunuh. mungkin kerna adanya perasaan tidak pernah puas & bersyukur. saya harap saya dapat tepis perasaan itu. sebab saya semakin dewasa dan matang. AMIN.


***Takutnye kalau dapat cinta dari boya boya & lelaki busuk! euw.

Nak nyanyi sambil bisik-bisik dengan Cinta :

I miss your face & i miss your perfume.
I miss the way u talk & I miss the way u smile
I miss the smell of your skin
I miss the smell of your breath
I miss the way u touch me
I miss the way u kiss
and i miss everything In you
I DO!





5 comments:

  1. Cinta itu banyak jenis.
    Dan orang pun banyak jenis.
    Mix together mungkin bahagia mungkin sedih mungkin whatever....

    ReplyDelete
  2. cinta?
    mls lyn..
    fed up.
    touching.

    ReplyDelete
  3. totally agree wif u..

    n cinta sometime does hurt..

    huhu

    ReplyDelete
  4. blackskin : cinta pun ada perasaan

    luvida : kadang-kadang orang kata tak payah cari cinta. tapi bila terasa nak di cintai. kita mungkin akan cari cinta kan?

    mannequin : yes! cinta does hurt. kadang-kadang boleh jadi kejam!

    ReplyDelete
  5. perghhh.!! sangat emosional..!!

    ReplyDelete