19 June 2009

Oh! Hari bapa

saya pergi ke Jaya Jusco kelmarin bersama adik tiri saya. selepas mendapatkan tiket wayang, saya duduk di bangku berhadapan dengan baskin robbins. alangkah enaknya kalau dapat makan ice cream ni. *tapi saya on diet* oh tidak! lantas saya alihkan pandangan ke arah wobbler yang di tampal di sekitar ruang legar tersebut.


berprintkan "Happy father's day"


saya : eh bila father's day ni Mr F (adik saya) ?

Mr F : manalah aku tau

saya : ada wish dekat ayah ke?

Mr F : dia pakai number phone yang mana pun aku tak tau

saya : ehhh, dia pakai yang 5555 tu lah. tak try call ke? lupa pulak nak father's day! rasanya ayah terasa tak kita tak wish?

Mr F : dia nak terasa buat apa. every year pun bukan kita wish. yang kau ni mimpi ke apa?

saya : taklah..terpandang wobbler atas tu...........





kenapa saya mula jadi sensitive ni? sedangkan sebelum ni saya tak pernah ambil tahu tentang father's day atau hari jadi bapa saya. mungkin kerana revenge kerna dia juga jarang mengambil tahu tentang anak-anaknya? tapi, selalu orang kata "macam mana pun dia tetap ayah kau". tapi, banyak konflik jiwa berlaku, dari kecil sampai besar.


umur semakin meningkat, saya dah jadi semakin matang. tahu membezakan mana baik dan mana buruk. dulu mungkin saya jawab saya tiada ayah bila orang tanya. tapi sekarang saya kata ayah berpisah dengan emak. tapi apa yang berlaku sepanjang 2* tahun saya hidup, saya bersyukur ke hadrat-Nya. saya bisa jadi seorang yang independent dan tegas. saya menjadi seorang yang berdedikasi dan tak mahu menyusahkan orang.

selagi mampu saya berusaha mendapatkan sesuatu, saya akan cuba sehabis boleh. walaupun kadang-kadang saya juga mengeluh, biasalah saya pun manusia biasa juga. ada jatuh dan naik. saya mudah rasa sunyi dan sangat rebellious. itu keburukkan yang memang saya akui.

saya harap nanti bila saya dah berkeluarga, saya nak keluarga bahagia. Insya-Allah.


ada juga persoalan yang selalu bermain di otak fikiran saya ni ;


saya nak tanya ayah saya, ayah sayang saya tak? kalau ayah sakit, ayah nak suruh saya jaga? sebulan ayah nak suruh saya bagi ayah berapa ringgit? kalau saya tak mampu macam mana ayah? ayah pernah marah saya tak pernah panggil ayah "ayah"?


errr..bila sebenarnya hari bapa?

1 comment:

  1. org pun tatao bile exactly fathers day...
    stp thn lupe...
    nape xde hari anak ek...
    huu...

    ReplyDelete