21 June 2009

hari minggu

weekends macam ni selalunya mesti orang lain penuhi hari mereka dengan aktiviti yang dah di plan seminggu lebih awal. jam menunjukkan 7.10pm, saya masih tercangak dekat rumah depan computer ni. nak keluar pun malas. so facebook dan jadi blog walker lah jawabnya.


semua profile orang saya stalk, walaupun saya tak suka stalk tapi dah bosan semua pon jadi. then saya curious dengan sorang mamat dalam friend list saya ni. seingat saya, saya yang add dia. tapi tak tau apa motif. dia rajin jugak meninggalkan comment, tak lah rajin sangat tapi ada la jugak terselit. sebelum ni tak pernah ambil tahu pun pasal dia. even bukak profil or gambar pun tak pernah kerna default gambar dia bkn gambar sebenar.


entah hari ni kenapa tergerak hati nak bukak, memang tak jumpa apa-apa yang memberansangkan. tetapi ada sesuatu yang saya jumpa which potray yang dia ni mesti lucu orangnya. dan kekasihnya juga boleh tahan cantik-cantik belaka.


tapi ada satu yang tak dapat di elakkan, yang still menjadi tanda tanya. kenapa orang lelaki mesti mahukan perempuan cantik sebagai teman hidup? saya tau ini subjective and too general. saya tak tahulah pendapat orang lain. tapi apa yang saya rasa memang lelaki mahukan perempuan cantik sebagai teman hidup.

even there's survey conducted in UK 75% guys nak dating dengan bimbo rather than smart women. tapi saya tau jawapan yang awak akan berikan bagi survey ini. mesti cakap itu hanya untuk dating, bukan buat bini.

bukan nak merendah diri cakap saya tak cantik, saya bersyukur dan merasa cukup sempurna dengan anugerah yang di berikan dan mungkin post ini agak cliche dan bosan untuk di baca. mungkin saya terlalu banyak bergaul dengan lelaki-lelaki kacak yang inginkan perempuan cantik kot. langsung terus saya buat perception sendiri. mungkin ada juga lelaki yang akan menilai wanita itu dari presentation, attitude dan innerself perempuan tersebut.

terpulanglah, itu persepsi masing-masing kan?

2 comments:

  1. lelaki dan perempuan cantik. biasa la. itu keinginan. tp bila masa da bosan dgn kecantikan palsu, kecomelan biasa2 pun xpe.

    den ET. ade kat link sebelah. tp skang byk menulis kat ST. ST ttg dunia klise. ahhah. lebey kurang cam post nie gak kot.

    ReplyDelete
  2. tapi saya tetap nak cakap lelaki suka perempuan cantik ! haha

    ReplyDelete