25 November 2010

Bila tak puas hati

Saya seorang jenis tak pandai nak meluahkan perasaan bila rasa tak puas hati dengan seseorang, saya akan bercerita dengan siapa yang saya rasa betul-betul percaya, iaitu kawan yang betul-betul rapat dengan saya. Saya mmg akan simpan rahsia sehabis boleh termasuk rahsia yang orang lain amanahkan kepada saya.

Kalau saya rasa tak puas hati, saya akan lebih selesa pendam which is not good for me. But what to do, saya prefer macam tu. Saya tak suka juga org yang selalu kuat complain dan tak suka fikir positive semua benda dia nak complain and complain i get easily pissed off by those kind of person.

Kenapa mesti kita tak fikir secara logik sebelum nak complain benda tu? Bukankah itu sebenarnya memang tangungjawab kita. Memang ada kebaikannya kalau orang dah cakap macam tu. Ada juga sampai saya rasa tak nak bercakap dengan orang tu sebab saya rasa sangat rimas.

Saya tak reti nak melepaskan geram kat orang lain, dan tak suka orang complain hal orang lain dekat saya secara berterusan, bila dah rasa geram saya sendiri akan pergi sound orang yang dia complain tu. Which is not good. I need to change, i know. Slow-slow saya akan cuba meluahkan perasaan saya bila rasa tak puas hati. Bila simpan lama-lama dan terkumpul ia akan menjadi seperti gunung berapi yang nak mengeluarkan lavanya. Ok that's it.


No comments:

Post a Comment