08 September 2009

Facebook


saja bosan-bosan nak cek status friend dalam facebook. sekali 63% perempuan and 64% taken. gila lesbian saya ni. haha! ok lah tu just for fun, bukan serious pun saya main facebook. just untuk save duit sms and call kawan-kawan kalau ada gathering or untuk gossip-gossip.

btw, bukan ni point utama. saya nak cerita pasal seorang mamat yang saya mengada add dia secara anonymous. sebelum ni saya takkan approve orang yang saya tak kenal. but this time saya yang mengada add.

add punya add, mamat ni pun approved. lepas tu dia terus tegur saya dekat facebook chat. tapi malangnya facebook chat saya problem and couldnt connect at that time. then i left message dekat wall, "sorry, connection problem. talked to u later."

suddenly esok saya bukak notification die terus mintak id ym saya sebab senang katanya nak chat dekat sana. then saya pun bg id ym untuk berbual dengan lebih senang. yang peliknya, tiba-tiba dia terus cerita yang dia tak ada gf and dah jadi baik sekarang tak macam dulu. ada aku peduli pulak ko nak jadi baik ke tak ada gf ke? dah la monteng smayang jumaat bulan-bulan posa ni. *time tu hari jumaat*

then dia tanya mana saya jumpa profile dia, saya jawab dari friend in common. and your cousin. then saya cakap saya duduk shah alam. and dia tanya saya kenal Miss HN or Miss IQ tak? saya cakap lah tu junior saya. and nama yang dia sebut semua perempuan-perempuan famous dan cun kat skolah saya dulu. sah-sah la mamat ni gatal.

saya pun layankan jer, dia boleh perli saya sebab saya segan nak bercakap dengan dia. padahal dalam hati ni menyampah sebab tu malas nak layan. dekat wall dia semua perempuan-perempuan duk tergedik-gedik. euw! gross. im not so gonna be your next victim.

saya tanya dia kerja apa, dengan bangganya jawab art director. ukh, hebat! baru 25tahun dah jadi art director. maybe dia boleh tipu orang lain. tapi, dia tak tahu yang background saya memang art & communication. nak tipu tak bertempat.

saya : berapa graphic artist under you?

si poyo : oh dulu empat, sekarang tinggal i sorang.

(ukh, patut la ko jadi art director sebab ko sorang je)

saya : *tahan gelak* oh! bestkan jadi art director?

si poyo : tak lah, kadang-kadang i pun nk kena buat kerja jugak

saya : tak try for international ad ? 4a's ad agency?

si poyo : i dah try hantar 25 resume dah. tapi satu pun tak panggil lagi.

saya : *tahan gelak lagi* oh yeke? takpe u belum ada rezeki..nanti ada lah tu..

si poyo : eh, u best tau guna i phone..u tak pakai i phone ke?

saya : line disconected..tutt..tutt *malas nak layan*


bukan nak gelakkan dia, tapi dia berlagak sangat.


**suka hati la nak guna i phone ke tak guna. menyampah!





4 comments:

  1. Haha mcm art director tpt tacap keje dulu tuh...
    Sorang gak...
    Berlagak gile...
    Bengong...

    ReplyDelete
  2. hahahaha...

    padan muka kn disconnected......

    jgn memain ngan Miss S kita nie....

    xpasal2 nanti crita dipublish...

    ReplyDelete
  3. OMG. the very the poyo. sangat hangsuangnya lelaki tu.


    art director konon xD

    ReplyDelete