24 August 2009

3rd Ramadhan

today is monday, dah start class as usual and puasa. saya selalu tak bangun sahur sebab malas nak bangun and tidur balik. so i usually eat something before go to bed. jam pukul 3am, lepas light rokok atas jamban. isap sambil berangan, macam mana nak kahwin anak raja. macam cerita dongeng Mat Jenin cuma dia atas pokok kelapa, saya atas jamban. sekarang tengah sengkek dan sangat menderita tak ada income yang tetap. lepas hembus asap terakhir masuk tidur.

liatnye nak bangun semayang subuh, rasa macam ada gam gajah satu badan yang telah dilekatkan atas katil. tapi gagahkan jugak sebab ada class pagi hari ni. lepas settle pegi class as usual sampai lah petang. balik kelas saya jumpa kekasih hati saya. abbyana izzazi. merupakan jiran sebelah rumah yang sangat rapat. hari ni dia pow saya lollypop. terpaksa lah bawak dia ke kedai.

saya : jajie nak lollypop ape?

jajie : jajie nak yang sedap

saya : yang sedap tu lollypop ape?

jajie : ala yang mama belikan untuk jajie tu la

saya : mana la kak K tau mama beli yang mana

jajie : dia kotak-kotak balut warna warni

saya : *dalam hati* aduh minah ni mintak lollypop mane pulak ni

jajie : yang tu la Kak K

saya : laaaa lollypop chupa chups ni mana ada petak-petak abbyana oi, ni bulat!

jajie : sorry, jajie tengok sponge bob banyak sangat sume pun jajie ingat petak-petak


layan punya layan sampai pukul 6pm mama dia balik. saya pun decided untuk pulang ke rumah. saya ajak adik jantan saya keluar pegi bazaar ramadhan section 7. peh! ramai orang dan sangat crowded. dari ingat nak cari roti john & putu bambu terus tak jadi. syok sangat tengok orang membeli belah. tapi sebenarnye saya tak suka pegi bazaar ramadhan. haha! suka duduk kat
rumah petang-petang tengok tv. selalunya adik saya yang akan pergi beli kuih.

and the most worst part, saya sebenarnya takut dan phobia nak lintas jalan yang penuh sesak dengan motor dan kereta. dan tadi hampir-hampir nak kena sadung dengan motor ex5. hee. tak nak dah la pegi situ lagi. mengerikan!






*ini dia abbyana izazi, buah hati saya*



2 comments:

  1. uih..

    da beso yek si jajie nie....

    tringat lak mase die kecik2 dulu, kite sorong die lam stroller g jalan2 kat taman...

    hahahahha... gile kiut jajie time tu!!!!

    agak2, jajie ingat lagi x saya nie????

    hiihiihii...

    ReplyDelete
  2. haha siapa yang tak suka spongebob kan? cool.


    samalah belle pun tak gemar pegi bazar ramdan, ramai sgt orang dan tak semuanya berniaga jujur. yang tak pandai masak pun nak niaga, camner tuh?


    selamat berbuka puasa :}

    ReplyDelete